Beyond IQ

assessment, intelligence, cognition, personality

Tuesday, June 10, 2025

האם ניתן לקבוע לקות למידה על סמך יכולת צרה, ושינוי השם לומד איטי

›
   הנה מקרה תיאורטי הדומה מאד למקרה בו נתקלתי לאחרונה: ילדה בכיתה ה', עם הנמכות משמעותיות מאד בשטף ודיוק בקריאה של מילים בודדות וטקסטי...
Sunday, May 25, 2025

חידוד הבדלים בין היכולות הקוגניטיביות

›
   בעקבות שאלות שהופנו אלי, הנה חידוד של מספר הבדלים בין היכולות הקוגניטיביות: מה ההבדל בין יכולות הזיכרון לטווח ארוך לבין הידע המגובש? ...
Sunday, May 18, 2025

כיצד נדע אם ילד דו לשוני שמתקשה בשפה מתמודד גם עם לקות בשפה?

›
    Bilingualism and Language Impairment: theoretical and clinical issues_Elma Blom https://www.youtube.com/watch?v=dJSmxcJYwc4 הרצאה ...
Tuesday, April 22, 2025

ההבדל בין ידע מגובש לידע נרכש

›
    לאחרונה שמתי לב שלעתים פסיכולוגים מתבלבלים בין המושגים "ידע מגובש" ו"ידע נרכש". פוסט זה נועד להבהיר את ההבחנה בינ...
Thursday, March 20, 2025

לקות שפה מול לקות למידה על פי די-אס-אם-5 לעומת פלאנגן: חלק שני

›
  בפוסט הקודם ראינו כיצד מוגדרת לקות שפה ב – DSM-5     ודיברנו על אבחנה מבדלת בינה לבין לקות למידה ב - DSM-5 . כעת נדון בלקות שפה מול לקות...
Wednesday, March 19, 2025

לקות שפה מול לקות למידה על פי די-אס-אם-5 לעומת פלאנגן, חלק ראשון

›
  בפוסט זה ובפוסט הבא נעסוק בלקות בשפה אל מול לקות למידה, על פי DSM-5  לעומת על פי הגדרת פלאנגן. במה נעסוק? כיצד מוגדרת לקות בשפה על פי ...
Thursday, February 6, 2025

תכנית התערבות במורפולוגיה מביאה לשיפור הישגים בקריאה: מחקר ישראלי

›
ור ד וקנין נוסבאום ממכללת הגליל המערבי ומאוניברסיטת חיפה ביצעה  תכנית התערבות במורפולוגיה בילדים בבי"ס יסודי, בדקה אותה באמצעות מבחן הא...
›
Home
View web version
Powered by Blogger.