Saturday, July 5, 2014

פער שלושים מליון המלים



פער שלושים מליון המלים

מחקר מרתק אליו הפנתה את תשומת לבי דר' גלית בן צבי.

החוקרים HART AND RISLEY בדקו באמצעות תצפיות את השפעתן של אינטראקציות יומיומיות בין הורים לילדים על התפתחות שפה ואוצר מלים.  מחקרם פורסם ב - 2004.

הם גילו, שעד גיל 3, ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 30 מליון מלים יותר מאשר ילדים ממשפחות נתמכות סעד!  פער זה הלך והעמיק עם הגיל.

ברמה הרגשית, עד גיל 3, ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 560000 יותר מלות עידוד ושבח מאשר מלות חוסר עידוד  (Discouragement).  ילדים ממשפחות נתמכות סעד, לעומתם, נחשפו עד גיל 3 ל – 125000 יותר מלים של חוסר עידוד מאשר מלים של עידוד ושבח. 

ניתן לקרוא על מחקר זה כאן (קריא לא ארוך)


וכאן (קריא, מפורט יותר ועדיין לא ארוך)


להתפתחות השפה השפעות על ההתפתחות הקוגניטיבית בכללה. ההשלכות ברורות – לא די בהתערבות במערכות החינוך בגיל הרך.  יש צורך בעבודה עם ההורים על האינטראקציות הלשוניות שלהם עם ילדיהם בבית.   

No comments:

Post a Comment