פער שלושים מליון
המלים
מחקר מרתק אליו הפנתה
את תשומת לבי דר' גלית בן צבי.
החוקרים HART AND
RISLEY בדקו באמצעות תצפיות את
השפעתן של אינטראקציות יומיומיות בין הורים לילדים על התפתחות שפה ואוצר
מלים. מחקרם פורסם ב - 2004.
הם גילו, שעד גיל 3,
ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 30 מליון מלים יותר מאשר ילדים ממשפחות נתמכות
סעד! פער זה הלך והעמיק עם הגיל.
ברמה הרגשית, עד גיל 3,
ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 560000 יותר מלות עידוד ושבח
מאשר מלות חוסר עידוד (Discouragement).
ילדים ממשפחות נתמכות סעד, לעומתם, נחשפו עד גיל 3 ל – 125000 יותר מלים של
חוסר עידוד מאשר מלים של עידוד ושבח.
ניתן לקרוא על מחקר זה
כאן (קריא לא ארוך)
וכאן (קריא, מפורט
יותר ועדיין לא ארוך)
להתפתחות השפה השפעות
על ההתפתחות הקוגניטיבית בכללה. ההשלכות ברורות – לא די בהתערבות במערכות החינוך
בגיל הרך. יש צורך בעבודה עם ההורים על
האינטראקציות הלשוניות שלהם עם ילדיהם בבית.
No comments:
Post a Comment