Tuesday, November 25, 2014

כמה דברים שיעזרו לכם לעשות דיאגנוסטיקה טובה יותר – 10


"טיפ" עשירי מסדרה של "עצות" שגובשו בצוות הפיתוח בדיאגנוסטיקה של שפ"ח ירושלים, שמשקפות את ה"אני מאמין" שלנו בנושא דיאגנוסטיקה.  חברי צוות הפיתוח: רות אומן שקד, ריטה באומגרטן, חנה ברימר, אורי דאר, אתי דניאל סימון, דליה זית,  עינת כהן רחמן, מישל ליסס טופז, בטי נצר, סמדר ספיר יוגב, ענאן סרור,  נאדין קפלן ועדינה שכנוביץ.


שיטת "חמשת המשפטים":


לפני שאתם ניגשים לכתיבה, חישבו:  מה בעצם אני רוצה לומר?  מה המסר העיקרי שלי?

נסחו לעצמכם את הילד ב"חמישה משפטים":  משפט אחד שמציין את סיבת הפניה (שאלת האבחון) והרקע של הילד, שלושה משפטים המהווים את ההסבר שלכם לקשייו של הילד (התשובה שמצאתם לשאלת האבחון), ומשפט אחד שמציין את כוחות ההתמודדות של הילד. 

כעת גשו לכתוב את הדו"ח.  "חמשת המשפטים" יוכלו לשמש כחוט המקשר של הדו"ח, וכליבה שלו.  זהו גרעין הטיעונים אותם אנחנו מנסים לבסס באמצעות הפירוט בגוף הדו"ח.   "חמשת המשפטים" יכולים להופיע באופן מודגש בתחילת הצגת התוצאות וגם בסיכום.   שאלו את עצמכם במהלך הכתיבה:  האם הדו"ח מביא לידי ביטוי את "חמשת המשפטים"? 

לאחר שסיימתם לכתוב קיראו מחדש וחישבו:  האם אדם שהיה קורא את הדו"ח היה יכול לנסח לעצמו מתוך הדו"ח את "חמשת המשפטים"? 


No comments:

Post a Comment