בכתובת זו:
מתפרסם
מסמך התאמות חדש של משרד החינוך.
במסמך
זה מופיעים שינויים בהתאמות שיחולו על תלמידי כיתה י' בלבד.
שתי
הערות שלי למסמך:
א. אחת הסיבות למתן
תוספת זמן, המופיעה תחת הכותרת "לקות למידה" היא "התמודדות עם קושי
אישי/ משפחתי". אבל - מדובר בגורם
הדרה ללקות למידה!
למשרד החינוך יש כמובן זכות מלאה להחליט
שהוא נותן התאמות בבחינות ובבחינות הבגרות שלא על סמך לקות למידה, אלא על סמך
"התמודדות עם קושי אישי/משפחתי". אך אין לתת התאמה זו תחת ההגדרה של "לקות
למידה".
ב.
הגורם המאשר
הבחנות בעל פה ומבחן מותאם כתוב כ – "אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי". למיטב הבנתי מדובר בטעות וצריך להיות כתוב "אבחון דידקטי +אבחון פסיכולוגי או אבחון פסיכו דידקטי –משולב".
למסמך
זה מצורף קובץ "התאמות על רצף הלמידה וההיבחנות" (שמכונה שם גם "מסמך ההנחיות
המלא"). אני ממליצה מאד לקרוא אותו – הוא חשוב ופותח, לדעתי, פתח לכיוון חדש ומבורך.
No comments:
Post a Comment