Sunday, November 16, 2014

מסמך התאמות חדש לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל


בכתובת זו:


מתפרסם מסמך התאמות חדש של משרד החינוך. 
במסמך זה מופיעים שינויים בהתאמות שיחולו על תלמידי כיתה י' בלבד. 

שתי הערות שלי למסמך:

א.   אחת הסיבות למתן תוספת זמן, המופיעה תחת הכותרת "לקות למידה" היא "התמודדות עם קושי אישי/ משפחתי".   אבל - מדובר בגורם הדרה ללקות למידה!

למשרד החינוך יש כמובן זכות מלאה להחליט שהוא נותן התאמות בבחינות ובבחינות הבגרות שלא על סמך לקות למידה, אלא על סמך "התמודדות עם קושי אישי/משפחתי".   אך אין לתת התאמה זו תחת ההגדרה של "לקות למידה".   

ב.  הגורם המאשר הבחנות בעל פה ומבחן מותאם כתוב כ – "אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי".  למיטב הבנתי מדובר בטעות וצריך להיות כתוב "אבחון דידקטי +אבחון פסיכולוגי או אבחון פסיכו דידקטי –משולב".

למסמך זה מצורף קובץ "התאמות על רצף הלמידה וההיבחנות"  (שמכונה שם גם "מסמך ההנחיות המלא").  אני ממליצה מאד לקרוא אותו – הוא חשוב ופותח, לדעתי, פתח לכיוון חדש ומבורך.


No comments:

Post a Comment