Friday, December 5, 2014

School Neuropsychology Conceptual Model (SNP Model)

School Neuropsychology Conceptual Model (SNP  Model)

Daniel C. Miller
Handbook of Educational Theories to be published by Information
Age Publishing Inc. (to be published in 2012)
Edited by Shirley Jackson, Genevieve Brown, and Rafael LaroAlecio.


במאמר קצר זה, ובמיוחד בנספח שלו, מציג דן מילר בקיצור נמרץ את מודל ה – SNP  להערכה נוירו פסיכולוגית.  זהו מודל היררכי בו קיימים שבעה תחומי תפקוד רחבים.  בכל תחום רחב קיימים תת תחומי תפקוד.  המודל מבוסס על מודל CROSS BATTERY ASSESSMENT של FLANAGAN, CHC,  מודל LURIA, גישה תהליכית להערכה של MILBERG, HEBBEN AND KAPLAN, ותאוריות נוירו פסיכולוגיות. 

מילר ועמיתיו סיווגו מבחנים קוגניטיבים שונים לתוך מודל ה – SNP  על פי נתונים שפורסמו על ידי מחברי המבחנים על מתאמים וניתוחי גורמים של המבחנים.  כאשר לא היו נתונים כאלה, המבחנים סווגו לתוך מודל ה – SNP  לפי מה שמחברי המבחן אמרו שהוא מודד.  הדבר היפה במודל הזה הוא שבכל תחום נכללים מבחנים שבודקים את הביצוע של הילד באופנויות מגוונות (חזותי, שמיעתי, מוטורי).

שבעת התחומים חופפים באופן רופף לגישת ה – CHC.  הנה קישור שלי בין תחומי ה - SNP לבין יכולות ה – CHC:



SNP
CHC
Speed and efficiency
Processing speed
Executive functions
Fluid ability
Learning and memory
Long term storage and retrieval and working memory
Language
Auditory processing and comprehension knowledge
Visuospatial processess
Visuospatial processing
Attentional processess
Memory span (and more)
Sensorimotor functions
Psychomotor speed, Psychomotor ability, Kinesthetic ability, Tactile ability, Olfactory ability

No comments:

Post a Comment