Wednesday, April 6, 2016

RELATIONAL FRAME THEORY – עוד דרך להעלות את רמת המשכל?



RELATIONAL FRAME THEORY   – עוד דרך להעלות את רמת המשכל?

הרצאה שאת הלינק אליה שלח לי דוד פורט.

How Relational Training Can Improve IQ – Keynote By B. Roche, PhD

DR. BRIAN ROCHE  מרצה בהתלהבות רבה על הדרך בה ניתן לדעתו להעלות את רמת המשכל של ילדים באמצעות יישום של RELATIONAL FRAME THEORY. 

למיטב התרשמותי, מדובר באימון בלוגיקה.  ROCHE וחבריו מצאו שאימון כזה בתדירות של פעמיים בשבוע למשך כארבעה חדשים משפר את ציוני המשכל באופן משמעותי, אפילו עד לכדי סטית תקן.  המחקרים בוצעו בקבוצות קטנות של ילדים (מחקרים על 4, 8, 10, 15 ילדים, והמחקר הגדול ביותר בוצע למיטב הבנתי על 30 ילדים, מרביתם בעלי משכל תקין), וללא קבוצת ביקורת. 

נזכור שעצם העברת מבחן משכל פעמיים בהפרש של ארבעה חדשים עלולה לגרום ל"עליה" מלאכותית במשכל בהעברה השניה בשל האימון והמוכרות עם המבחן.

לא נבדקה באופן משכנע השאלה אם יש שיפור בתפקוד היומיומי של הילדים (ולא רק בציון המשכל).

ROCHE מוכן להעמיד את תוכנת האימון לרשות חוקרים נוספים שמעוניינים לעסוק בנושא.  אפשר להתרשם מהתוכנה כאן:  http://raiseyouriq.com/


באופן כללי, אני סבורה שטיפוח ואימון בחשיבה ובשפה משפרים לא רק את הביצועים במבחני משכל אלא גם את תפקודי הלמידה.  רמת המשכל שאנו מודדים היא תוצר של יכולת מולדת של הילד וגם של הטיפוח שהוא קיבל והמידה בה "התאמן" והתנסה בדרכי החשיבה הנבדקות במבחן המשכל.

No comments:

Post a Comment