CHC גירסת 2018
באדיבותו הרבה של קאוין מקגרו, הנה תרשים ופירוט של מודל CHC גירסת
2018, מתוך פרק חדש שכתבו מקגרו ושניידר למהדורה הרביעית של הספר Contemporary Intellectual Assessment בעריכתן של פלאנגן ו – McDonough. ׁׁ
(לחצו על התמונות להגדלה)
מה אנחנו רואים?
18 יכולות רחבות (יש
אינפלציה).
חלוקה של היכולת
אחסון ושליפה לטווח ארוך לשתי יכולות רחבות:
יעילות בלמידה ושטף בשליפה.
תוספת של יכולת רחבה
חדשה: אינטליגנציה רגשית.
מקגרו ושניידר מציעים
חלוקה המשגתית של היכולות לפי קבוצות:
אינטליגנציה כתהליך:
יכולת פלואידית, זיכרון לטווח קצר (זה השם
החדש של היכולת הרחבה), יעילות בלמידה, עיבוד חזותי, עיבוד שמיעתי).
אינטליגנציה כידע:
ידע מגובש, ידע מומחה/ידע ספציפי, יכולת קריאה וכתיבה, ידע כמותי (להזכירכם, אנו
מתייחסים ליכולת קריאה וכתיבה ולידע הכמותי כאל תחומי הישג).
אינטליגנציה כתהליך בהיבט של מהירות ושטף: שטף
בשליפה, מהירות עיבוד, מהירות החלטה וזמן תגובה, מהירות פסיכומוטורית.
יכולות
רחבות שטרם נקבעו סופית ככאלה: יכולות
פסיכומוטוריות, יכולת הרחה, יכולת טקטילית, יכולת קינסטתית, אינטליגנציה
רגשית.
הגדרות מפורטות יותר של היכולות הרחבות והצרות ניתן למצוא בפוסט הזה של קאוין מקגרו.
הגדרות מפורטות יותר של היכולות הרחבות והצרות ניתן למצוא בפוסט הזה של קאוין מקגרו.
No comments:
Post a Comment