פרופ' ג'ואל
שניידר, המפתח ביחד עם קאוין מקגרו את מודל ה – CHC, פרסם את ספרו הראשון, ביחד עם אליזבת ליכטנברגר,
ננסי מאת'ר (אחת המחברות של מבחן הוודקוק ג'ונסון) ונאדין קאופמן (אחת המחברות של
מבחן הקאופמן). הספר עוסק בכתיבת
דו"חות.
Schneider, W. J.,
Lichtenberger, E. O, Mather, N., & Kaufman, N. L. (2018). Essentials of Assessment Report Writing (2nd ed). Hoboken,
NJ: Wiley.
בבלוג של פרופ'
שניידר יש קטע מספר זה, כאן:
Habitual Hedging Is Unnecessary,
Unattractive, and Annoying
ממליצה לקרוא
את הקטע כולו, המעורר סקרנות לקרוא את הספר.
הנה פיסקה אחת מתוכו:
…When there are lingering doubts
about the accuracy of a statement in a report, you should gather more evidence
until you can say something more definite. No one benefits from words parsed so
carefully they are watered down to meaninglessness with mushy maybes, could be
sometimes, and possibly some days. These doubt-inducing words are indispensable
tools, to be sure, but they are to be used with skill and judgment instead of
mechanically inserted in every statement.
No comments:
Post a Comment