Brannigan, G. G., Decker, S. L., & Madsen, D. H. (2004). Innovative features of the
Bender-Gestalt II and expanded guidelines for the use of the Global Scoring
System. Bender Visual-Motor Gestalt Test, second edition assessment
service bulletin, (1). http://riversidepublishing.com/products/bender/pdf/BenderII_ASB1.pdf
.
מאמר זה חשוב מכיוון שהוא מחדד את האמירות במניואל של המבחן ומוסיף
כמה דברים לגבי הציינון.
הנה מספר נקודות חשובות ממנו:
כדי לקבל ציון
ברמה מסוימת, הציור של הילד צריך להיות טוב כמו הדוגמאות של אותה רמה או יותר טוב
מהן. אם לא – יש לתת את הציון הנמוך
יותר. אם יש ספק - תמיד לתת את הציון הנמוך יותר.
מומלץ להתחיל
להסתכל על הדוגמאות של הציון 0.
אם הציור של הילד טוב כמו הדוגמאות או טוב יותר
מהדוגמאות של ציון 0, ורואים זאת באופן ברור ומיידי – עוברים לדוגמאות של
הציון 1. אם יש ספק – סימן שהציון של הילד
הוא 0.
אם הציור של הילד טוב כמו או טוב יותר
מהדוגמאות של ציון 1 ורואים זאת באופן ברור ומיידי - הציון שלו הוא לפחות 1 ועוברים לבחון את
הדוגמאות של הציון 2. אם יש ספק – הציון
שלו הוא 0.
אם הציור של
הילד טוב כמו או טוב יותר מהדוגמאות של ציון 2 ורואים זאת באופן ברור ומיידי
– הציון שלו הוא לפחות 2 ועוברים לבחון את הדוגמאות של הציון 3. אם יש ספק- הציון שלו הוא 1. וכן הלאה.
השגיאות הבאות
מקבלות בדרך כלל ציונים של בין 0 ל – 2 (תלוי במידה בה הציור של הילד בשלמותו
חורג מהגירוי):
רוטציות
הפחתת אלמנטים
(למשל, הילד צייר פחות נקודות בפריט 6)
הגדלת מספר
האלמנטים (למשל, הילד צייר יותר נקודות בפריט 6)
פישוט אלמנטים
(למשל, הילד צייר קו במקום נקודות בפריט 10)
החלפת אלמנטים
(למשל, הילד צייר נקודות במקום עיגולים בצורה 7)
אינטגרציה של
אלמנטים (למשל, הילד לא חיבר בין העיגול לריבוע בצורה 5, או עיוות גדול במרחקים
בין הנקודות בפריטים 6 ו - 7)
קבלת ציון תקן
של 89 או מתחת לו נחשבת למעוררת דאגה. ילד
שקיבל ציון כזה מתפקד ברבעון התחתון של האוכלוסיה.
ככל שהציון של
הילד נמוך יותר, כך הממצא יותר חזק מבחינה סטטיסטית. כלומר ככל שהציון של הילד נמוך יותר, אמינות
הציון גבוהה יותר.
היי סמדר, כתבת שמתחת לציון תקן של 89 בבנדר 2 נחשב כציון מעורר דאגה.. האם הכוונה לאחוזון?
ReplyDelete