Saturday, March 19, 2016

קריטריונים למתן התאמות מסוגים 1,2,3 באוניברסיטה






(לחצו על הכותרת למעבר לקישור)


מסמך זה מתווה קווים מנחים למתן התאמות בבחינות אקדמיות, לסטודנטים לקויי למידה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.  המסמך פותח על ידי קבוצת חשיבה שכללה מומחיות ללקויות למידה המופקדות על הטיפול בסטודנטים לקויי למידה באוניברסיטאות ובמכללות בישראל. את פיתוח המסמך יזמו במשותף ועדת ההיגוי לטיפול בתלמידים עם ליקויי למידה של ות"ת ­(הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה), והמרכז הארצי לבחינות והערכה.   חלקו הראשון של המסמך כולל רשימת עקרונות כלליים במתן התאמות, וכן רשימת הנחיות לליווי סטודנטים שקיבלו התאמות ולמעקב אחר השימוש בהן. חלקו השני של המסמך מפרט את הקריטריונים למתן ההתאמות המקובלות בבחינות אקדמיות, על פי סוג הלקות וחומרתה. לנוחות הקורא, הקריטריונים מופיעים בשתי צורות הצגה: פעם אחת כשהם ממוינים על פי סוג ההתאמה   ופעם נוספת כשהם ממוינים על פי לקויות הלמידה השכיחות.

No comments:

Post a Comment