מתן משוב על הערכה פסיכולוגית לילד באמצעות משל המחובר במיוחד עבורו
Tharinger, D. J., Finn, S.
E., Wilkinson, A., DeHay, T., Parton, V. T., Bailey, K. E., & Tran, A.
(2008). Providing
psychological assessment feedback to children through individualized fables. Professional Psychology: Research
and Practice, 39(6),
610.
מאמר מקסים, יצירתי ומעורר השראה.
מתן משוב על הערכה פסיכולוגית לילד היא משימה קשה שלא תמיד
עולה יפה. לא תמיד קל לנו להיפרד מהז'רגון
המקצועי כאשר אנו משוחחים עם ילד (וגם עם הוריו) על תוצאות האבחון. המחברים מציעים לתת את המשוב באמצעות משל
שהפסיכולוג מחבר במיוחד לילד, תוך שימוש בחומרים שעולים בתהליך האבחון – דימויים ודמויות
מעולמו של הילד עצמו. המחברים מסבירים
כיצד הם בונים משל כזה ואת התהליך שהם עושים עם הילד והוריו באמצעות המשל. הם מציגים מקרה בו נעשה שימוש במשל כזה. המחברים מציינים שתהליך כתיבת המשל מועיל מאד
גם לפסיכולוג המאבחן, מכיוון שניסוח ממצאי האבחון באמצעות משל מהווה עיבוד נוסף של
הממצאים ומחדד את משמעותם עבור הפסיכולוג.
No comments:
Post a Comment