במאמר משנת 1990 שהפך לקלאסיקה, מייעצים McDermott, Fantuzzo, and Glutting
לפסיכולוגים: "אמרו "לא" לניתוח תת מבחנים". ניתוח תת מבחנים הוא מתן פרשנות לפערים בין
ציונים של תת מבחנים בודדים. למשל: "
"יכולת האנליזה והסינתזה
של יורם מול גירוי מופשט נמוכה מיכולת האנליזה והסינתזה שלו מול גירוי משמעותי )קוביות – 8 , הרכבת
עצמים – 12)". לחצו על השקופית להגדלה:
ובתרגום חופשי:
"המדע
תמיד מציג מתח מסוים בין הכוללני לספציפי – הכוללני ניתן יותר להכללה והספציפי
מדויק יותר. אולם המתח נפתר בקלות בכך שהמדע
מתפתח רק באמצעות יכולתו להציע לנו את המושג המוכלל ביותר שעדיין שומר על מידה סבירה
של דיוק. מוצדק להעדיף את המושג הספציפי רק
כאשר מידת הדיוק שלו עולה מאד על זו של המושג הכוללני...עד שהוכחות משכנעות ורבות
משקל יראו אחרת, עלינו לייעץ לפסיכולוגים לומר "לא" לניתוח תת
מבחנים".
McDermott, P. A., Fantuzzo, J. W., &
Glutting, J. J. (1990). JUST SAY NO TO SUBTEST ANALYSIS: A CRITIQUE ON WECHSLER THEORY AND
PRACTICE. Journal of Psychoeducational Assessment, 8, 290-302.
No comments:
Post a Comment