איך יתכן שתינוקות בני יומם יודעים לבצע
חיבור וחיסור, ולהשוות בין כמויות?
למה יש לסינים טווח זיכרון של 10
ספרות במשימת "זכירת ספרות קדימה"? ולמה הם מחשבים מהר יותר מאנשים
מערביים?
אילו איזורים במוח פעילים כאשר אנו שולפים
תרגיל כפל פשוט? כאשר אנו פותרים תרגיל
חיבור? כאשר אנו מעריכים כמויות ומשווים ביניהן?
כאשר אנו ממקמים מספר על ציר המספרים?
האם קיומן של מלות מספר בשפה הוא תנאי
הכרחי ליכולת לבצע חישוב מדויק? ומה קורה
בתרבויות שעדיין קיימות בעולם, בהן אין מלות מספר לעשר הספרות 0-9?
מה הקשר בין תפיסת מספרים לבין תפיסה
של מרחב (גודל ומיקום)?
על שאלות אלה ואחרות עונה הספר
The number
sense: How the mind creates mathematics.
ספר
זה נכתב ועודכן בשנת 2011 על ידי Stanislas Dehaene, מגדולי החוקרים בתחום הקוגניציה המתמטית.
הספר כתוב לקהל הרחב, והוא מומלץ מאד.
No comments:
Post a Comment