ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Wednesday, April 6, 2016

RELATIONAL FRAME THEORY – עוד דרך להעלות את רמת המשכל?



RELATIONAL FRAME THEORY   – עוד דרך להעלות את רמת המשכל?

הרצאה שאת הלינק אליה שלח לי דוד פורט.

How Relational Training Can Improve IQ – Keynote By B. Roche, PhD

DR. BRIAN ROCHE  מרצה בהתלהבות רבה על הדרך בה ניתן לדעתו להעלות את רמת המשכל של ילדים באמצעות יישום של RELATIONAL FRAME THEORY. 

למיטב התרשמותי, מדובר באימון בלוגיקה.  ROCHE וחבריו מצאו שאימון כזה בתדירות של פעמיים בשבוע למשך כארבעה חדשים משפר את ציוני המשכל באופן משמעותי, אפילו עד לכדי סטית תקן.  המחקרים בוצעו בקבוצות קטנות של ילדים (מחקרים על 4, 8, 10, 15 ילדים, והמחקר הגדול ביותר בוצע למיטב הבנתי על 30 ילדים, מרביתם בעלי משכל תקין), וללא קבוצת ביקורת. 

נזכור שעצם העברת מבחן משכל פעמיים בהפרש של ארבעה חדשים עלולה לגרום ל"עליה" מלאכותית במשכל בהעברה השניה בשל האימון והמוכרות עם המבחן.

לא נבדקה באופן משכנע השאלה אם יש שיפור בתפקוד היומיומי של הילדים (ולא רק בציון המשכל).

ROCHE מוכן להעמיד את תוכנת האימון לרשות חוקרים נוספים שמעוניינים לעסוק בנושא.  אפשר להתרשם מהתוכנה כאן:  http://raiseyouriq.com/


באופן כללי, אני סבורה שטיפוח ואימון בחשיבה ובשפה משפרים לא רק את הביצועים במבחני משכל אלא גם את תפקודי הלמידה.  רמת המשכל שאנו מודדים היא תוצר של יכולת מולדת של הילד וגם של הטיפוח שהוא קיבל והמידה בה "התאמן" והתנסה בדרכי החשיבה הנבדקות במבחן המשכל.

No comments:

Post a Comment