ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Monday, April 20, 2015

משחק מחשב שפותח כהתערבות לדיסקלקוליה – זמין ברשת



לחוקרים WILSON, DEHAENE, PINEL, REVKIN, COHEN AND COHEN   היה רעיון מצוין: לפתח משחק מחשב שיכול לשמש כהתערבות לילדים שמתמודדים עם דיסקלקוליה או לקות למידה שבאה לידי ביטוי בחשבון, או לילדים שרוצים לשפר את כישורי החשבון הבסיסיים שלהם.

המשחק נקרא THE NUMBER RACE.

ניתן להוריד אותו כאן:


המשחק נועד לשפר את חוש המספר, והוא מלמד דברים רבים נוספים:

הוא בנוי כתחרות בין שתי חיות ים או בין שתי חיות גו'נגל.  הילד המשחק צריך לבחור את הכמות הגדולה 
מבין שתי כמויות מוצגות כדי להתקדם על ציר המספרים מהר יותר מיריבו. 

למשחק מספר רמות קושי, כאשר בתוך כל רמת קושי יש עליה במורכבות המשימה ככל שמתקדמים במשחק.  אני מציגה כאן דוגמאות מדרגת הקושי הגבוהה יותר.

הכמויות בינן יש לבחור מוצגות בספרות (למשל 7     9)  וגם בנקודות.  לעתים מוצגת הכמות כתרגיל (למשל 2 לעומת 7-3).  הילד המשחק צריך לבחור את הכמות הגדולה ביותר במהירות האפשרית.  לאחר הבחירה שתי הכמויות מושוות באופן חזותי כדי להמחיש לילד כיצד כמות אחת גדולה מהכמות השניה.  לאחר מכן הילד צריך לקדם את הדמות שלו ואת הדמות המתחרה על ציר המספרים.  בהזדמנות זו הוא פותר תרגילי חיבור (למשל, 14=12+2) וגם תרגילי חיסור כאשר עליו להתקדם אחורנית. 

לטעמי קצב המשחק הוא מעט איטי.  חסרון נוסף שלו הוא שהוא מדבר במספר שפות, שאף אחת מהן אינה עברית.  כך שהוא מתאים לילדים דוברי אנגלית, או לילדים דוברי עברית שלידם יושב מבוגר שמתרגם להם את הנאמר. 

ניתן ורצוי להמליץ על המשחק לילדים שאנו חשים שיש להם קשיים בסיסיים בחשבון, לקות למידה שבאה לידי ביטוי בחשבון או דיסקלקוליה. 

עוד על הבסיס התיאורטי של המשחק ניתן לקרוא במאמרים הבאים:

Wilson, A., Dehaene, S., Pinel, P., Revkin, S., Cohen, L., & Cohen,
D. (2006). Principles underlying the design of ‘‘The Number
Race’’, an adaptive computer game for remediation of dyscalculia.
Behavioral and Brain Functions, 2, 19. doi:
10.1186/1744-9081-2-19.

Wilson, A., Revkin, S., Cohen, D., Cohen, L., & Dehaene, S. (2006).
An open trial assessment of ‘‘The Number Race’’, an adaptive
computer game for remediation of dyscalculia. Behavioral and
Brain Functions, 2, 20. doi:10.1186/1744-9081-2-20.



No comments:

Post a Comment