לחוקרים WILSON, DEHAENE, PINEL,
REVKIN, COHEN AND COHEN היה רעיון מצוין: לפתח משחק מחשב שיכול לשמש
כהתערבות לילדים שמתמודדים עם דיסקלקוליה או לקות למידה שבאה לידי ביטוי בחשבון,
או לילדים שרוצים לשפר את כישורי החשבון הבסיסיים שלהם.
המשחק נקרא THE NUMBER RACE.
ניתן להוריד אותו כאן:
המשחק נועד לשפר את
חוש המספר, והוא מלמד דברים רבים נוספים:
הוא בנוי כתחרות בין
שתי חיות ים או בין שתי חיות גו'נגל. הילד
המשחק צריך לבחור את הכמות הגדולה
מבין שתי כמויות מוצגות כדי להתקדם על ציר
המספרים מהר יותר מיריבו.
למשחק מספר רמות
קושי, כאשר בתוך כל רמת קושי יש עליה במורכבות המשימה ככל שמתקדמים במשחק. אני מציגה כאן דוגמאות מדרגת הקושי הגבוהה
יותר.
הכמויות בינן יש
לבחור מוצגות בספרות (למשל 7 9) וגם בנקודות.
לעתים מוצגת הכמות כתרגיל (למשל 2 לעומת 7-3). הילד המשחק צריך לבחור את הכמות הגדולה ביותר
במהירות האפשרית. לאחר הבחירה שתי הכמויות
מושוות באופן חזותי כדי להמחיש לילד כיצד כמות אחת גדולה מהכמות השניה. לאחר מכן הילד צריך לקדם את הדמות שלו ואת
הדמות המתחרה על ציר המספרים. בהזדמנות זו
הוא פותר תרגילי חיבור (למשל, 14=12+2) וגם תרגילי חיסור כאשר עליו להתקדם
אחורנית.
לטעמי קצב המשחק הוא
מעט איטי. חסרון נוסף שלו הוא שהוא מדבר
במספר שפות, שאף אחת מהן אינה עברית. כך
שהוא מתאים לילדים דוברי אנגלית, או לילדים דוברי עברית שלידם יושב מבוגר שמתרגם להם
את הנאמר.
ניתן ורצוי להמליץ על המשחק לילדים שאנו חשים שיש להם
קשיים בסיסיים בחשבון, לקות למידה שבאה לידי ביטוי בחשבון או דיסקלקוליה.
עוד על הבסיס
התיאורטי של המשחק ניתן לקרוא במאמרים הבאים:
Wilson,
A., Dehaene, S., Pinel, P., Revkin, S., Cohen, L., & Cohen,
D.
(2006). Principles underlying the design of ‘‘The Number
Race’’,
an adaptive computer game for remediation of dyscalculia.
Behavioral
and Brain Functions, 2, 19. doi:
10.1186/1744-9081-2-19.
Wilson,
A., Revkin, S., Cohen, D., Cohen, L., & Dehaene, S. (2006).
An
open trial assessment of ‘‘The Number Race’’, an adaptive
computer
game for remediation of dyscalculia. Behavioral
and
Brain Functions, 2, 20. doi:10.1186/1744-9081-2-20.
No comments:
Post a Comment