ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Wednesday, November 18, 2015

נקודות חשובות לגבי ציינון בנדר2



Brannigan, G. G., Decker, S. L., & Madsen, D. H. (2004). Innovative features of the Bender-Gestalt II and expanded guidelines for the use of the Global Scoring System. Bender Visual-Motor Gestalt Test, second edition assessment service bulletin, (1).  http://riversidepublishing.com/products/bender/pdf/BenderII_ASB1.pdf
.
מאמר זה חשוב מכיוון שהוא מחדד את האמירות במניואל של המבחן ומוסיף כמה דברים לגבי הציינון.

הנה מספר נקודות חשובות ממנו:

כדי לקבל ציון ברמה מסוימת, הציור של הילד צריך להיות טוב כמו הדוגמאות של אותה רמה או יותר טוב מהן.  אם לא – יש לתת את הציון הנמוך יותר.  אם יש ספק  - תמיד לתת את הציון הנמוך יותר.

מומלץ להתחיל להסתכל על הדוגמאות של הציון 0.

 אם הציור של הילד טוב כמו הדוגמאות או טוב יותר מהדוגמאות של ציון 0, ורואים זאת באופן ברור ומיידי – עוברים לדוגמאות של הציון 1.  אם יש ספק – סימן שהציון של הילד הוא 0.

  אם הציור של הילד טוב כמו או טוב יותר מהדוגמאות של ציון 1 ורואים זאת באופן ברור ומיידי -  הציון שלו הוא לפחות 1 ועוברים לבחון את הדוגמאות של הציון 2.  אם יש ספק – הציון שלו הוא 0. 

אם הציור של הילד טוב כמו או טוב יותר מהדוגמאות של ציון 2 ורואים זאת באופן ברור ומיידי – הציון שלו הוא לפחות 2 ועוברים לבחון את הדוגמאות של הציון 3.  אם יש ספק- הציון שלו הוא 1.  וכן הלאה.


השגיאות הבאות מקבלות בדרך כלל ציונים של בין 0 ל – 2 (תלוי במידה בה הציור של הילד בשלמותו חורג מהגירוי):

רוטציות

הפחתת אלמנטים (למשל, הילד צייר פחות נקודות בפריט 6)

הגדלת מספר האלמנטים (למשל, הילד צייר יותר נקודות בפריט 6)

פישוט אלמנטים (למשל, הילד צייר קו במקום נקודות בפריט 10)

החלפת אלמנטים (למשל, הילד צייר נקודות במקום עיגולים בצורה 7)

אינטגרציה של אלמנטים (למשל, הילד לא חיבר בין העיגול לריבוע בצורה 5, או עיוות גדול במרחקים בין הנקודות בפריטים 6 ו - 7)


קבלת ציון תקן של 89 או מתחת לו נחשבת למעוררת דאגה.  ילד שקיבל ציון כזה מתפקד ברבעון התחתון של האוכלוסיה.

ככל שהציון של הילד נמוך יותר, כך הממצא יותר חזק מבחינה סטטיסטית.  כלומר ככל שהציון של הילד נמוך יותר, אמינות הציון גבוהה יותר. 


1 comment:

  1. היי סמדר, כתבת שמתחת לציון תקן של 89 בבנדר 2 נחשב כציון מעורר דאגה.. האם הכוונה לאחוזון?

    ReplyDelete