ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Saturday, June 30, 2018

לקרוא ולא להאמין – תרתי משמע



Some science journals that claim to peer review papers do not do so

Tallying scholarly publications to evaluate their authors has been common since the invention of scientific journals in the 17th century. So, too, has the practice of journal editors asking independent, usually anonymous, experts to scrutinize manuscripts and reject those deemed flawed—a quality-control process now known as peer review.  A rising number of journals that claim to review submissions in this way do not bother to do so.

Bo-Christer Björk, an information scientist at the Hanken School of Economics, in Helsinki, estimates that the number of articles published in questionable journals has ballooned from about 53,000 a year in 2010 to more than 400,000 today. He estimates that 6% of academic papers by researchers in America appear in such journals.

Read the full article in The Economist. 



No comments:

Post a Comment