ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Saturday, November 10, 2018

היכולת הפלואידית



כאן תוכלו למצוא מעין מאמר חדש שכתבתי על היכולת הפלואידית. 


אפשר להגיע למאמר גם בלחיצה כאן:


 
על מה כתבתי?


שני סוגי חשיבה:  מסוג 1 ומסוג 2.

יכולת פלואידית ותפקודים ניהוליים

יכולת פלואידית והסקה

אילו סוגים של משימות בודקות את היכולת הפלואידית?

עד כמה הביצוע במבחנים הבודקים את היכולת הפלואידית מושפע מתירגול?

הבדלים בין תרבויות בביצוע מבחנים שבודקים את היכולת הפלואידית

השפעת המיצב הסוציואקונומי על הביצוע במבחנים שבודקים את היכולת הפלואידית

האם היכולת הפלואידית זהה לזיכרון לטווח קצר, או לרמת המשכל הכללית עצמה?

איך בודקים את היכולת הפלואידית באבחון פסיכולוגי?

האם וכיצד ניתן לשפר את היכולת הפלואידית?

אשמח מאד לקבל כל משוב, הערה או שאלה על מסמך זה, למייל שלי:  yogev976@bezeqint.net


4 comments:

  1. הי סמדר. ראשית תודה על הבלוג הזה! שכתוב בצורה ברורה ומלמד כל כך! אני לומדת עצמאית על התחום של
    CHC
    והבלוג הזה הוא אוצר של ידע ממש.
    רציתי לשאול לגבי פונקציות ניהוליות וחשיבה פלואידית. האם נכון לומר שיכולות פלואידיות ותפקודים ניהוליים דורשים יכולות דומות. אולם שנדבר על יכולת פלואידית בד"כ נדבר על משימה ספציפית חדשה ומופשטת. ובתפקודים ניהוליים מדובר על תכלול של דברים, משהו תהליכי, עם שלבים. ז"א במשימה רב שלבית ומורכבת תהיה מעורבות של תפקודים ניהוליים וגם של יכולת פלואידית. למשל תרגיל מסובך במתמטיקה דורש גם יכולות פלואידיות, חשיבה מופשטת וכו וגם תפקודים ניהוליים, איך אני ניגש למשימה, פירוק לשלבים וכו.
    לעומת זאת יכולה להיות לנו משימה שדורשת פונקציות ניהוליות, אבל פחות דורשת חשיבה מופשטת ברמה גבוהה (יכולת פלואידית).
    למשל - הכנת עוגה חדשה ויחסית מורכבת. צריך הרבה בקרה, תכנון, ארגון. אבל לא נדרש להיות "גאון" כדי להכין עוגה. ז"א רמת ההפשטה הנדרשת היא לא כזאת גבוהה.
    האם הבנתי נכון?
    תודה
    סימה

    ReplyDelete

  2. שלום סימה ותודה שאת קוראת בבלוג.
    התיאור שלך נשמע הגיוני.
    ראי עוד על סוגיה זו בפוסט הזה:
    https://beyondiq.blogspot.com/2016/05/chc.html
    עם הכותרת:
    התפקודים הניהוליים:
    היכן הם באים לידי ביטוי בתאורית
    CHC?

    ReplyDelete
  3. הי. אשמח לקבל כתובת מייל שלך להתייעצות קטנה. תודה

    ReplyDelete