אוצר המלים בגיל 3 הוא המנבא החשוב ביותר של הבנת נקרא בתיכון! ילדים ממשפחות ממיצב סוציואקונומי נמוך שומעים בשיחה יומיומית בביתם כמות מלים נמוכה משמעותית מילדים ממשפחות ממעמד סוציואקונומי גבוה (דקות 8:36-11:38 בסרטון). פער זה הולך וגדל ומשפיע על הבנת הנקרא. לכן חשוב מאד לעבוד על אוצר המלים בצורה מפורשת בבית הספר.
ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.
בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.
אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".
Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.
The material is CHC - oriented , but not entirely so.
The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.
If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".
נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?
Enjoy this blog? Become a follower!
Followers
Search This Blog
Featured Post
קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק
רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן: 1. קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...
Thursday, October 25, 2018
פרופ' תמי קציר – שיפור הבנת הנקרא מילה אחר מילה
אוצר המלים בגיל 3 הוא המנבא החשוב ביותר של הבנת נקרא בתיכון! ילדים ממשפחות ממיצב סוציואקונומי נמוך שומעים בשיחה יומיומית בביתם כמות מלים נמוכה משמעותית מילדים ממשפחות ממעמד סוציואקונומי גבוה (דקות 8:36-11:38 בסרטון). פער זה הולך וגדל ומשפיע על הבנת הנקרא. לכן חשוב מאד לעבוד על אוצר המלים בצורה מפורשת בבית הספר.
No comments:
Post a Comment