visualizer – verbalizer questionnaire. The items are math problems which can be solved through a visual representation (schematic or pictorial) or through verbalizing. After solving the problems, the child/person is asked what way or ways he used (a formula, visual imagery of the objects in the problem, a diagram and so forth). The child can add other ways he used.
ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.
בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.
אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".
Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.
The material is CHC - oriented , but not entirely so.
The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.
If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".
נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?
Enjoy this blog? Become a follower!
Followers
Search This Blog
Featured Post
קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק
רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן: 1. קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...
Friday, June 27, 2014
Cognitive style in visual imagery and its possible effects on coping with math and other problems
visualizer – verbalizer questionnaire. The items are math problems which can be solved through a visual representation (schematic or pictorial) or through verbalizing. After solving the problems, the child/person is asked what way or ways he used (a formula, visual imagery of the objects in the problem, a diagram and so forth). The child can add other ways he used.
No comments:
Post a Comment