ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Saturday, July 5, 2014

פער שלושים מליון המלים



פער שלושים מליון המלים

מחקר מרתק אליו הפנתה את תשומת לבי דר' גלית בן צבי.

החוקרים HART AND RISLEY בדקו באמצעות תצפיות את השפעתן של אינטראקציות יומיומיות בין הורים לילדים על התפתחות שפה ואוצר מלים.  מחקרם פורסם ב - 2004.

הם גילו, שעד גיל 3, ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 30 מליון מלים יותר מאשר ילדים ממשפחות נתמכות סעד!  פער זה הלך והעמיק עם הגיל.

ברמה הרגשית, עד גיל 3, ילדים ממשפחות ברמה סוציו אקונומית גבוהה נחשפו ל – 560000 יותר מלות עידוד ושבח מאשר מלות חוסר עידוד  (Discouragement).  ילדים ממשפחות נתמכות סעד, לעומתם, נחשפו עד גיל 3 ל – 125000 יותר מלים של חוסר עידוד מאשר מלים של עידוד ושבח. 

ניתן לקרוא על מחקר זה כאן (קריא לא ארוך)


וכאן (קריא, מפורט יותר ועדיין לא ארוך)


להתפתחות השפה השפעות על ההתפתחות הקוגניטיבית בכללה. ההשלכות ברורות – לא די בהתערבות במערכות החינוך בגיל הרך.  יש צורך בעבודה עם ההורים על האינטראקציות הלשוניות שלהם עם ילדיהם בבית.   

No comments:

Post a Comment