ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Sunday, July 13, 2014

מקורות המספר מאת פרופ' פרלה נשר


מקורות המספר" מאת פרופ' פרלה נשר"

הרצאה מעניינת ולא ארוכה מ – 2005, בה נתקלתי לפני מספר שנים, העוסקת בהתפתחות מושג המספר אצל הילדים.  

פרלה נשר כותבת בסגנון קולח על נושא ה -   NUMEROSITY עליו כתבתי בהקשר לגישתו של BUTTERWORTH – היכולת המולדת לתפוס כמויות קטנות של עד 4 עצמים.  היא נותנת דוגמאות מעניינים ממחקרים עם תינוקות וחיות.  היא מתארת כיצד תפיסת כמות מובעת כבר במלים הראשונות שילד אומר ("עוד", "אין").  היא מתארת את תהליך התפתחות המניה, ומה דורשת פעולת המניה.  היא מקנחת באנלוגיה יפה שמציעה הסבר לקשיים של ילדים ללמוד את לוח הכפל (במיוחד ילדים עם קושי בתפיסת המשמעות הכמותית של המספר, בתפיסת NUMEROSITY).

המאמר/הרצאה ניתן להורדה חפשית מהאינטרנט והוא נקרא:

מקורות המספר
פרופ' פרלה נשר
 אוניברסיטת חיפה ינואר 2005

No comments:

Post a Comment