בהמשך
לפוסט הקודם, הנה הרצאה נוספת של ד"ר דרור דותן מאוניברסיטת תל אביב.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2DpAhXfcLI
הנושאים
בהם הוא עוסק והחלקים המעניינים ביותר בהרצאה לדעתי:
10:20 קשיים של ילדים לקויי למידה בקריאת
מספרים. מסתבר שלקרוא מספרים זו משימה לא
פשוטה: 14% מסטודנטים שהגדירו עצמם כלא מתמודדים עם לקות למידה התקשו בקריאה של מספרים רב ספרתיים
(כלומר, עשו יותר מ – 9% שגיאות).
13:30-20:00
הגדרת דיסנומריה כלקות בקריאה מספרים. קריאה וכתיבה של מספרים היא מנבא עיקרי של
יכולות חשבון. קיימת דיסוציאציה בין ניתוח
חזותי של מספרים לבין הפקה מילולית של מילות המספר. כלומר:
יש אנשים שמצליחים בשלב הניתוח החזותי ומתקשים בשלב ההפקה המילולית
ולהיפך.
20:00-25:00
תהליכים לקסיקלים לעומת תהליכים תחביריים בהפקה של מילות מספר, עם דוגמאות מרתקות
מאנשים עם סוגים שונים של קושי.
32:00
ההשערה שקל יותר לחזור על רצף המילים "ארבעים אלף, שלוש מאות, תשעים, חמש"
מאשר על רצף המילים "תשעים, חמש, ארבעים אלף, שלוש מאות" כי הרצף הראשון
מתאים לתבנית קיימת של מספר רב ספרתי ("
Xאלף, X מאות, X ים ו- X") ואילו הרצף השני אינו מתאים לתבנית
כזו ולכן כנראה מכביד יותר על זיכרון העבודה.
זה מרתק מכיוון שיתכן שניתן יהיה באמצעות מטלה כזו להבחין בין ילדים תקינים
לילדים עם קושי בקריאה או בהפקה של מילות מספר שנובע מקיומן של תבניות מספר שגויות.
35:00-38:00
שלבים משוערים של התפתחות היכולת לקרוא מספרים רב ספרתיים והשלכותיהם לסדר ההוראה
של מספרים כאלה.
45:00-55:00 הדגמה של הרשת האסוציאטיבית המחברת בין התרגילים
בלוח הכפל, שעוזרת להבין למה קשה ללמוד את לוח הכפל. הפרעות ברשת הסמנטית ואיך רגישות להפרעות כאלה
משפיעה על היכולת ללמוד את לוח הכפל.
No comments:
Post a Comment