ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Tuesday, February 13, 2018

הרצאה על שפה מאת פרופ' ג'פרי אלמן


הרצאה מעניינת שמיועדת לקהל הרחב, ולכן מובנת מאד, על הייחודיות של השפה האנושית.

Grey Matters: Understanding Language

Jeffrey Elman  הוא פרופסור לפסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולינגוויסטיקאי באוניברסיטת קליפורניה   
   
אלמן מזכיר בהרצאתו את המחקר של SAFFRAN על למידה סטטיסטית של שפה אצל תינוקות, עליו כתבתי כאן.  בדקה 13 של הוידאו ניתן לשמוע את הגירויים בהן השתמש ספרן במחקרו. 

דבר מעניין שלמדתי הוא שבעוד שקוף מסוג BONOBO יכול לרכוש בשנים של אימון אוצר מלים הבעתי של כ – 350 מלים בלבד, לאנשים בגיל תיכון או אוניברסיטה יש אוצר מלים של 50 עד 80 אלף מלים.  לא ידעתי שהלקסיקון שלנו הוא כל כך גדול. 


בדקה 23 מציג אלמן וידאו קצר של אדם שסובל מאפזית ברוקה.  ניתן לראות שאדם זה אינו מסוגל לדבר (למרות שהוא מבין שפה), אך באופן מדהים, כן מסוגל לומר את רצף מלות המספר בעשרת הראשונה.  אלמן מסביר שרצף מלות המספר כמו גם רצפים אחרים שתורגלו היטב והפכו לאוטומטים, כמו רצף האלפבית או היכולת לשיר "יום הולדת שמח", עשויים להישמר גם במקרה של אפזיה.  

No comments:

Post a Comment