ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Tuesday, February 27, 2018

תשובה לשאלה נפוצה: האם יש צורך לעשות אינטגרציה לבין התפקודים במבחנים לבין תחומי הישג בכל יכולת או רק בסיכום לאחר הצגת תוצאות של תחומי ההישג?



אנחנו שואפים להיות מסוגלים להסביר את הממצאים שלנו בתחומי ההישג (הקשיים והכוחות הספציפים שיש לאותו ילד בקריאה/כתיבה/חשבון) באמצעות התפקוד הספציפי של אותו ילד ביכולות הקוגניטיביות ובמידת האפשר גם ביכולות הרגשיות. 

יש לנו גמישות באופן בו נבחר להציג את הדברים בדו"ח.  אני נוהגת להתחיל בתיאור התפקוד של הילד ביכולות הקוגניטיביות, ולאחר מכן לעבור לתחומי ההישג.  בכל אחד מתחומי ההישג אני כותבת תיאור של תפקוד הילד וגם הסבר של התפקוד באמצעות היכולות הקוגניטיביות הרלוונטיות לאותו תפקוד (שמצבן, כאמור, תואר קודם וכבר מוכר לקורא בשלב זה).  אני משתדלת לתת הסבר מפורט ולעתים גם להדגים (מבלי לחשוף את פריטי המבחנים). 

לאחר מכן אני עוברת לתיאור המצב הרגשי של הילד ומשתדלת לקשור בין המצב הרגשי למצב היכולות הקוגניטיביות ולמצב בתחומי ההישג. 

לעתים אני בוחרת להתחיל את כתיבת הדו"ח מהתחום הרגשי.  זה יכול לקרות, למשל, כאשר התחום הרגשי הוא מוקד הקושי ובאופן זה אני רוצה להדגיש אותו.  זה יכול לקרות גם כאשר התחום הרגשי הוא מוקד של חוזק אותו אני רוצה להבליט אצל הילד.   במקרה כזה אבצע אינטגרציה בהמשך הדו"ח (אפשר לבצע אינטגרציה בין שני תחומים רק לאחר שתיארנו את התפקוד בכל אחד משני התחומים). 

בסיכום אני חוזרת על עיקרי הממצאים ועל האינטגרציה באופן קצר ותמציתי. 


אפשר כמובן להציג את הדברים בסדר אחר, ובלבד שהמשגת המקרה תכיל לא רק תיאור של כל אחד מהתחומים (הקוגניטיבי, תחומי ההישג, הרגשי) אלא גם הסבר של המצב בתחומי ההישג באמצעות מצב היכולות הקוגניטיביות, ובמידת האפשר קישורים בין המצב הרגשי למצב הקוגניציה ולמצב ההישגים.

No comments:

Post a Comment