ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Thursday, June 25, 2015

WISC5 ברושור מעניין ומידע על הפורמט הממוחשב של





 מידע מעניין בברושור:

·         היכולות שהמבחן בודק והמבחנים הבודקים אותן (הבנה מילולית (ידע מגובש), יכולת חזותית מרחבית, יכולת פלואידית, זיכרון עבודה, מהירות עיבוד, וקיים גם אינדקס של אחסון ושליפה לטווח ארוך (עם מבחנים דומים מאד לאלה שיהיו לנו במבחן הוודקוק ג'ונסון 3)).

·         הסברים על הפורמט הממוחשב של המבחן (זמין לצד הפורמט המוכר):  הפורמט מכיל שני טבלטים, אחד לפסיכולוג ואחד לילד.  הפסיכולוג משתמש בטבלט שלו כדי להעביר את ההוראות, לתעד ולציינן את התגובות, לכתוב לעצמו הערות ולשלוט על הגירויים החזותיים שהילד רואה על הטבלט שלו.  הילד משתמש בטבלט שלו כדי לראות את הגירויים ולהגיב עליהם.


·         מנפלאות הפורמט הממוחשב:  כללי ונקודות התחלה, עצירה, היפוך וכו' מבוצעים באופן אוטומטי.  ניתן להקליט את תשובות הילד.  זמן הביצוע של הילד נמדד אוטומטית.  הציינון מדויק ומיידי, ציוני התקן והאינדקסים מחושבים באופן אוטומטי.  הטבלט יכול כמובן להכיל מבחני משכל ומבחנים אחרים נוספים (חוסך סחיבה). 


·         הנה שני פסיכולוגים חינוכיים מספרים בוידאו על השימוש במבחן בפורמט הממוחשב (זהו כמובן חומר פרסומי של חברת פירסון, אבל בכל זאת מעניין):


No comments:

Post a Comment