ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Friday, June 5, 2015

ספר על הרשת בנושא זיכרון עבודה Open access book about working memory



נתקלתי לאחרונה בספר זה, המפורסם במלואו באינטרנט בכתובת למטה.  טרם קראתי אותו, אך בקריאה 
מרפרפת הוא נראה מעניין וטוב.

I've recently found this open access book which I haven't read yet, but which, after skimming, looks interesting and well written.

Dehn, M. J. (2011). Working memory and academic learning: Assessment and intervention. John Wiley & Sons.

הספר דן בנושאים הבאים: תאוריות על זיכרון עבודה, כלי אבחון, זיכרון עבודה ולמידה, התערבויות לשיפור
 זיכרון העבודה והלמידה.

The author discusses these topics:  working memory theories, working memory tests, working memory and learning, interverntions for working memory and learning.

מעט על המחבר:

About the author:


MILTON J. DEHN, EdD, NCSP, is the cofounder and Program Director of Schoolhouse Tutoring, an agency that provides assessment, tutoring, and instructional support for students of all ages and abilities. Formerly a practicing school psychologist, associate professor, and director of a graduate training program in school psychology, he is the author of four books including Working Memory and Academic Learning: Assessment and Intervention; Long-Term Memory Problems in Children and Adolescents; and Helping Students Remember: Exercises and Strategies to Strengthen Memory. In addition, he is the author of a psychological test, the Children's Psychological Processes Scale (CPSS), an online teacher-rating scale designed to identify children with psychological processing deficits.

No comments:

Post a Comment