ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Friday, March 18, 2016

מתן משוב על הערכה פסיכולוגית לילד באמצעות משל המחובר במיוחד עבורו

  

 

Tharinger, D. J., Finn, S. E., Wilkinson, A., DeHay, T., Parton, V. T., Bailey, K. E., & Tran, A. (2008). Providing psychological assessment feedback to children through individualized fables. Professional Psychology: Research and Practice, 39(6), 610.   

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.970.6946&rep=rep1&type=pdf

 

מאמר מקסים, יצירתי ומעורר השראה. 


מתן משוב על הערכה פסיכולוגית לילד היא משימה קשה שלא תמיד עולה יפה.  לא תמיד קל לנו להיפרד מהז'רגון המקצועי כאשר אנו משוחחים עם ילד (וגם עם הוריו) על תוצאות האבחון.  המחברים מציעים לתת את המשוב באמצעות משל שהפסיכולוג מחבר במיוחד לילד, תוך שימוש בחומרים שעולים בתהליך האבחון – דימויים ודמויות מעולמו של הילד עצמו.  המחברים מסבירים כיצד הם בונים משל כזה ואת התהליך שהם עושים עם הילד והוריו באמצעות המשל.  הם מציגים מקרה בו נעשה שימוש במשל כזה.  המחברים מציינים שתהליך כתיבת המשל מועיל מאד גם לפסיכולוג המאבחן, מכיוון שניסוח ממצאי האבחון באמצעות משל מהווה עיבוד נוסף של הממצאים ומחדד את משמעותם עבור הפסיכולוג. 

 


 

No comments:

Post a Comment