ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Thursday, October 23, 2014

A classic paper about the development of arithmetic abilities


Those  of you who visit here once in a while, may have noticed that I write a lot about cognitive abilities and math.  The reason is that I've decided to upgrade and reorganize an old presentation about this subject.  That is how I re-read Butterworth's paper:

The development of arithmetical abilities.  Journal of Child Psychology and Psychiatry 46:1 (2005), pp 3–18.  http://www.mathematicalbrain.com/pdf/BUTTJCPP05.PDF


This is an outstanding paper, in my view.  It's written in a clear and an eloquent way, and it presents the main issues in the development of arithmetic abilities that are relevant to understanding learning disabilities  manifested in math and dyscalculia.  I strongly recommend it to those interested in this subject.  At the end of this paper (which I won't review here, because it's main points will be included in the presentation I'm preparing and hoping to publish soon) - Butterworth writes about dyscalculia and defines it according to his point of view (as a difficulty with number sense).

No comments:

Post a Comment