ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Thursday, October 9, 2014

Finding the next Einstein


זהו בלוג מעניין ביותר שכותב ד"ר ג'ונתן וואי.  הבלוג נמצא בתוך PSYCHOLOGY TODAY , וזו כתובתו:


הנה קצת ממה שהמחבר כותב על עצמו:

"ד"ר וואי הוא חוקר בתכנית לזיהוי כשרונות באוניברסיטת דיוק וב - Case Western Reserve University.   

הוא חוקר וכותב על פיתוח כשרון (במובנו הרחב) והשפעת פיתוח כישרון על החברה.  הוא מתמקד בתרומתן של היכולות הקוגניטיביות, חינוך וגורמים אחרים לפיתוח מומחיות בחינוך, בתעסוקה וחדשנות.  בנוסף לכך הוא מתעניין בהשלכות של פיתוח (או אי פיתוח) כשרון על מדיניות, ובקישור של עבודתו לשיח גלובלי רחב יותר."

בבלוג תמצאו ראיונות עם אנשים מעניינים, המלצות על ספרים,  סקירה של מחקרים מעניינים ועוד.  ד"ר וואי כותב בצורה מעניינת מאד. 

מתוך הבלוג אמליץ על שני "פוסטים" שאהבתי במיוחד:

1.  ראיון עם פרופ' דאגלס דטרמן. 


פרופ' דטרמן הוא אחד מחוקרי המשכל הבולטים בדורנו, ומייסד כתב העת INTELLIGENCE.  הוא גם אחד החוקרים הנדיבים ביותר שהכרתי.  פרופ' דטרמן כותב בשנים האחרונות ספר על אינטליגנציה.  הוא שלח את פרקי הספר, במצבם כטיוטא, לכל מי שהתעניין והתחייב לקרוא ולחזור אליו עם הערות/הארות.  כך גם אני קראתי את הספר המרתק, ולמדתי ממנו הרבה מאד.   

בראיון זה דטרמן נוגע בהיבטים חברתיים של המשכל, ובין השאר בשאלה האם ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות באמצעות אימון או מאמץ.  דטרמן חושב שמעבר לגבול מסוים זה לא ניתן.   האמונה שעבודה קשה תמיד מובילה לתוצאות טובות, המוכרת כחלק מהאתוס האמריקני, מבוססת על ההנחה שכולם שווים וההבדל היחיד בין בני האדם הוא המוכנות להתאמץ.  דטרמן חושב שבגלל שיש הבדלי כשרונות בין אנשים, חשוב שאנשים ידעו למצוא את התחומים בהם הם מוכשרים ולעסוק בהם.  עמדה זו מזכירה את הגישה של ROBERT STERNBERG ("אינטליגנציה מצליחה").

2.  המלצה על הספר

Curious: the desire to know and why your future depends on it

מאת IAN LESLIE. 


ד"ר וואי סוקר את הספר בצורה שממש עושה חשק לקרוא אותו.  מצאתי את עצמי מסכימה עם מרבית האמירות בספר, כפי שמציג אותן ד"ר וואי.



No comments:

Post a Comment