ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Sunday, November 16, 2014

מסמך התאמות חדש לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל


בכתובת זו:


מתפרסם מסמך התאמות חדש של משרד החינוך. 
במסמך זה מופיעים שינויים בהתאמות שיחולו על תלמידי כיתה י' בלבד. 

שתי הערות שלי למסמך:

א.   אחת הסיבות למתן תוספת זמן, המופיעה תחת הכותרת "לקות למידה" היא "התמודדות עם קושי אישי/ משפחתי".   אבל - מדובר בגורם הדרה ללקות למידה!

למשרד החינוך יש כמובן זכות מלאה להחליט שהוא נותן התאמות בבחינות ובבחינות הבגרות שלא על סמך לקות למידה, אלא על סמך "התמודדות עם קושי אישי/משפחתי".   אך אין לתת התאמה זו תחת ההגדרה של "לקות למידה".   

ב.  הגורם המאשר הבחנות בעל פה ומבחן מותאם כתוב כ – "אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי".  למיטב הבנתי מדובר בטעות וצריך להיות כתוב "אבחון דידקטי +אבחון פסיכולוגי או אבחון פסיכו דידקטי –משולב".

למסמך זה מצורף קובץ "התאמות על רצף הלמידה וההיבחנות"  (שמכונה שם גם "מסמך ההנחיות המלא").  אני ממליצה מאד לקרוא אותו – הוא חשוב ופותח, לדעתי, פתח לכיוון חדש ומבורך.


No comments:

Post a Comment