ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Wednesday, August 5, 2015

ESSENTIALS OF SCHOOL NEUROPSYCHOLOGICAL ASSESSMENT BY DANIEL C. MILLER

   
במהלך החופשה קראתי מספר ספרים, בינהם ספר מקצועי אחד:

Essentials of School Neuropsychology Assessment
מאת DANIEL C. MILLER





זהו ספר נוסף בסדרת ה- ESSENTIALS המוצלחת, שעורכים אלאן ונאדין קאופמן.

בספר זה מציג דניאל מילר את מודל ה – SNP שלו, אותו הוא שידרג בשנת 2012 כך שיעלה בקנה אחד עם גישת CHC

אני מקווה להציג את גישת ה – SNP בהרחבה באחד הפוסטים הקרובים.

מה אהבתי בספר:

1.       הוא כתוב באופן מסודר, ברור ומובן.
2.      הוא מציג מודל שונה במקצת ממודל ה – CHC ובכך נותן לנו גישה חלופית לניתוח נתונים.  לדעתי דו"ח שכתוב מנקודת מבט של SNP לא נופל מדו"ח בגישת CHC או בגישת ה- PASS.    בהקשר זה חשוב שהפסיכולוג יציין בדו"ח על פי איזו גישה תיאורטית הוא כותב. 
3.      דניאל מילר מדגיש ניתוח איכותני, ונותן מספר דוגמאות לניתוחים כאלה.  אני חושבת שזה נהדר.
4.      הוא נותן מידע על מבנים נוירולוגים שעומדים בבסיס היכולות הקוגניטיביות, ומגדיר תופעות נוירולוגיות רבות.
5.      הוא מדגיש עבודה אינטגרטיבית, הן ברמה של אינטגרציה בין תוצאות מבחנים שונים והן ברמה של אינטגרציה בין  תוצאות המבחנים לבין מידע מצוות בית הספר ומההורים.

מה פחות אהבתי בספר:

1.      דניאל מילר מטיף לאבחון רחב מאד, אולי רחב מדי.  הוא נותן דוגמה לדו"ח שאמנם יש בה מספר רעיונות ממש טובים לגבי אופן הכתיבה, אך שמבוסס על מספר גדול מאד של מבחנים, הרבה מעבר להערכות הרחבות ביותר שאנו נוהגים לערוך.  הדו"ח עצמו ארוך ומפורט מאד, באופן שהתיש אותי מעט בקריאה.
2.      היה נדמה לי שלעתים הוא מסיק מסקנות רחבות מדי על סמך תת מבחנים בודדים.
3.      הוא מדבר על החשיבות שבהתאמת ההמלצות לממצאי האבחון, אך לא מדבר מספיק על התערבויות שהוכיחו את עצמן לטיפול בסימפטומים בהם אנו נתקלים, ולטיפול בקשיים קוגניטיבים ספציפים. 
  
למרות מעט חסרונותיו, הספר מעניין ומעשיר ואני ממליצה על קריאתו.



No comments:

Post a Comment