ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Wednesday, November 19, 2014

יש לה סיבות טובות להיות קפדנית - מורים יעילים בבתי ספר תת מתפקדים

She's Strict for a Good Reason: Highly Effective Teachers in Low-Performing Urban Schools
Poplin, Mary; Rivera, John; Durish, Dena; Hoff, Linda; Kawell, Susan; Pawlak, Pat; Hinman, Ivannia Soto; Straus, Laura; Veney, Cloetta
Phi Delta Kappan, v92 n5 p39-43 Feb 2011




מאמר ממש מעניין ומעורר מחשבה:

חוקרים אלה חקרו במשך 4 שנים 31 מורים שהוגדרו כ"מאד יעילים" בתשעה בתי ספר בעלי רמת תפקוד נמוך בשכונות עוני בקליפורניה.  יעילות המורים הוגדרה על פי ההישגים הלימודיים של תלמידיהם.  המורים היעילים שנבחרו להשתתף במחקר היו המורים שבכיתותיהם היה האחוז הגבוה ביותר (51%) של תלמידים שעלו ברמת הישגיהם במקצועות האנגלית או המתמטיקה במשך שנתיים- שלוש.    34% מהתלמידים של המורים היעילים נשארו באותה רמה ורק 15% ירדו ברמה.    

מה ייחד את המורים היעילים?

א.  קפדנות – המורים היעילים האמינו שקפדנותם הכרחית להוראה וללמידה יעילה ולתחושת בטחון וכבוד בכיתה.  התלמידים מצדם חשבו ש"המורה קפדנית מכיוון שהיא רוצה שהם יצליחו בחיים".

ב.  אינטנסיביות בהוראה – המורים היעילים לימדו באינטנסיביות במהלך כל השיעור.  הם הקפידו "לכסות" את כל תכנית הלימודים הממשלתית השנתית, ואפילו שאפו להתחיל ללמד קצת מתכנית הלימודים של השנה הבאה.  המורים היעילים אמרו לתלמידים מה הם עומדים ללמוד בשיעור, עמדו    בלוח הזמנים שהציבו לעצמם, ונתנו לתלמידים הנחיות מאד ברורות.

ג.  אינטראקציה אישית עם התלמידים – המורים היעילים הסתובבו הרבה בין התלמידים, סייעו להם, נתנו להם משוב, החזירו אותם לריכוז, עודדו אותם והתעניינו בהם. 

ד.  הוראה מסורתית – המורים היעילים לימדו את החומר באופן פרונטלי ומפורש, וקיימו דיונים עם הכיתה כולה.  במהלך ההוראה והדיונים הם פנו לתלמידים באופן רנדומלי ודרשו מהם להשיב במשפטים שלמים ולהשתמש באוצר מלים גבוה.  הם דחפו את התלמידים כל הזמן קדימה, עודדו אותם ודרשו מהם להשיב טוב יותר, לעבוד טוב יותר. 

ה.  בכיתות של המורים היעילים היו מעט פרוייקטים קונסטרוקטיביסטיים, ומעט למידה שיתופית (בקבוצות או בזוגות). 



(בגישה הקונסטרוקטיביסטית, התלמיד לא מקבל ידע באופן פסיבי מן המורה המלמד אותו, אלא שבתהליך פנימי קוגניטיבי מתרחשת אצלו הבניית ידע, על ידי קישור ידע קיים לידע חדש.  בתהליך זה הוא עצמו פעיל.  מידע זה - מתוך הויקיפדיה). 


ו.  התלמידים של המורים היעילים סיפרו שהמורים הללו מוכנים להסביר את החומר שוב ושוב עד שהם מבינים אותו. 

ז.  המורים היעילים עודדו את הילדים לחשוב על העתיד, והצביעו על הקשר בין הצלחה בלימודים להשכלה גבוהה, עבודה טובה וחיים טובים יותר.  הם לא התמקדו בזה שהחומר שהם מלמדים יהיה רלוונטי לילד באופן מיידי, אלא בכך שהחומר הנלמד יהיה רלוונטי לעתיד של הילד.  הם התמקדו במידות טובות ספציפיות כמו כבוד הדדי, עבודה קשה, אחריות, לא לוותר, לחשוב על השלכות. 


ח.  יחס מכבד לתלמידים – למורים היעילים היה כבוד עמוק לתלמידים שלהם והם היו אופטימיים לגבי עתיד תלמידיהם.

No comments:

Post a Comment