ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Tuesday, November 11, 2014

Understanding storytelling tests through self theory – part 3 – Idealization


This is a third post in this subject.  The posts are inspired by Prof.  Marshall Silverstein's excellent book:

Self psychology and diagnostic assessment: identifying selfobject functions through psychological 
testing. 

In part three (here), we'll see how to find indications of idealizing self object needs is projective tests.

In part one (here, and also in the right hand column of this blog, under the heading "personality 
theories/psychotherapy")  we've seen how to identify signs of a non cohesive self in projective stories.

In part two  (here, and also in the right hand column of this blog, under the heading "personality theories/psychotherapy")  we've seen how to identify indications of mirroring needs in projective stories.

No comments:

Post a Comment