ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Saturday, November 29, 2014

סדנא מצולמת של DAWN FLANAGAN!

סדנא מצולמת של DAWN FLANAGAN!

DAWN FLANAGAN ,  אחת החוקרות המובילות בתחום ה – CHC  בעולם, נתנה באביב 2013 סדנא לקראת פרסום ספרה ESSENTIALS OF CROSS BATTERY ASSESSMENT 3RD EDITION.
חלק מהסדנא מופיע בששה סרטונים ביוטיוב.  פלאנגן מדברת בצורה ברורה והרצאותיה מלוות בכתוביות באנגלית.  החסרון של סדרת הסרטונים הוא שהרצף בהם מעט מקוטע.    הסרטונים לא מלמדים באופן מספיק יסודי ושיטתי כמו הספר, אך הם מומלצים כדי לקבל מושג כללי. 

על מה היא מדברת?

בחלק הראשון:  היא מציגה את תכנית הסדנא כולה: 

חידושים ב – CHC  (אגב, החידושים הללו כלולים כבר בסדרת המצגות "משכל ויכולות קוגניטיביות" שמופיעה בטור הימני של בלוג זה). 
קישור בין הערכה להתערבות, ואיתור לקות למידה ספציפית

הנה הלינק לחלק הראשון:


בחלק השני:  פלאנגן מסבירה לעומק על שינויים ביכולות ה – CHC  שנערכו על ידי שניידר ומקגרו.

לינק:



בחלק השלישי:  הדברים המעניינים לדעתי בחלק זה הם:

א.       התייחסות שלה לידע מגובש – כיצד הוא נבדק במבחני משכל ואילו חלקים חשובים שלו לא נבדקים במבחני משכל. 

ב.      התייחסות שלה לעיבוד חזותי – לדעתה מבחני העיבוד החזותי הקיימים במבחני המשכל אינם בודקים כישורים חזותיים שנדרשים לקריאה, בעיקר עיבוד אורתוגרפי.  היא נותנת מספר דוגמאות למבחנים שכן בודקים עיבוד אורתוגרפי.  הדוגמאות מעניינות.
הלינק:



בחלק הרביעי: היא מדברת על כיצד עושים CROSS BATTERY ASSESSMENT  כלומר כיצד משלימים יכולות שאינן נמדדות במבחן המשכל העיקרי בו משתמשים בעזרת מבחנים אחרים.  היא מסבירה כיצד התוכנה שפיתחה מחשבת ציונים של יכולות מתוך ציוני מבחנים שהגיעו ממבחני משכל שונים. 

הלינק:




בחלק החמישי: היא מזכירה את הדרך בה DAN MILLER  מסווג מבחנים לפי תחומים נוירופסיכולוגים, ואינטגרציה של זה עם CHC.  היא מזכירה את עבודתו של STEVE FEIFER על קישורים בין קשיים בקריאה לבין יכולות קוגניטיביות.

הלינק:



בחלק הששי: היא מדברת על הדרך בה CHC  גרם לקיבוץ של הדברים אותם אנו בודקים במבחנים משכל שונים לתוך מושגי על/תחומים משותפים (מעבר למבחנים). היא מזכירה את ההתפתחות של שיטות פרשנות שונות של מבחני משכל, ומדברת על ההתמקדות של המחקר בזמן האחרון בקישור בין יכולות צרות לבין תפקודים בקריאה, כתיבה וחשבון.

הלינק:


No comments:

Post a Comment