- כדי להגיע למסקנה מבוססת כדאי לראות שהתופעות שאיתרנו חוזרות על עצמן בכמה וכמה סיפורים. בדיאגנוסטיקה טובה (גם של החלקים ה"קוגניטיבים") – לא מסיקים מסקנות על סמך ממצא בודד.
- כל ילד "מדבר" ב"שפה" דומיננטית אחרת. יש ילד שהחומר שלו יתאים לפרשנות
עפ"י תאוריה מסויימת ויש – עפ"י תאוריה אחרת. יש ילדים שדוקא הסתכלות על סיפוריהם
מנקודת מבט קוגניטיבית תהיה המועילה ביותר.
- אפשר להמשיג סיפורים לפי תאוריות שונות – תאוריות משפחתיות, נרטיביות ועוד עפ"י טעמו וידיעותיו של הפסיכולוג. צריך לזכור שהפרשנות משקפת גם את אישיות הפסיכולוג והדברים עליהם הפסיכולוג שם דגש, ולא רק את ה"אמת האובייקטיבית" של הילד.
- מאד חשוב לחשוב על החיבור של הממצאים עם הקוגניציה. כדאי לחשוב: איך תפיסת העולם של הילד, המתגלה בפנינו בחומרים של המבחנים ההשלכתיים משפיעה על הדרכים בהן הילד מעבד מידע קוגניטיבי? איך הקשיים והחוזקות הקוגניטיבים של הילד משפיעים על הדרך בה הוא מפרש את הגירוי במבחנים ההשלכתיים?
ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.
בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.
אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".
Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.
The material is CHC - oriented , but not entirely so.
The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.
If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".
נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?
Enjoy this blog? Become a follower!
Followers
Search This Blog
Featured Post
קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק
רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן: 1. קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...
No comments:
Post a Comment