ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.
בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.
אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".
Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.
The material is CHC - oriented , but not entirely so.
The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.
If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".
נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?
Enjoy this blog? Become a follower!
Followers
Search This Blog
Featured Post
קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק
רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן: 1. קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...
Friday, February 27, 2015
Rapid Automatized Naming (RAN) and Reading Fluency
מבחן שיום מהיר וחשיבותו לניבוי שטף בקריאה
Saturday, February 21, 2015
What predicts success in second language acquisition? Or: babies know statistics! Part B.
Thursday, February 19, 2015
מה מנבא הצלחה ברכישת שפה שניה? או: תינוקות יודעים סטטיסטיקה! חלק ב'
המשמעות הבסיסית של המלה, וממורפמות שיוצרות דפוסי מלים
שלתוכן "יוצקים" את השורש.
למשל, במלה "התלבשתי" השורש ל.ב.ש "נוצק" לתוך המבנה
המורפולוגי המתבטא ב – "הת" וב"תי", וביחד המלה מתארת פעולת לבישה שביצעתי על עצמי בעבר. לומד העברית צריך לזהות ולהפנים את המבנה הזה כדי שיצליח לרכוש את השפה. בעברית הכתובה חלק מהתנועות מושמטות. קריאת עברית לא יכולה להתרחש רק על ידי מיפוי של גרפמות לפונמות (מיפוי של אותיות לצלילים. כלומר, לא כל המידע שאנו זקוקים לו כדי להגות את המלה