ברוכים הבאים! בלוג זה נועד לספק משאבים לפסיכולוגים חינוכיים ואחרים בנושאים הקשורים לדיאגנוסטיקה באורייטנצית CHC אבל לא רק.

בבלוג יוצגו מאמרים נבחרים וכן מצגות שלי וחומרים נוספים.

אם אתם חדשים כאן, אני ממליצה לכם לעיין בסדרת המצגות המופיעה בטור הימני, שכותרתה "משכל ויכולות קוגניטיביות".

Welcome! This blog is intended to provide assessment resources for Educational and other psychologists.

The material is CHC - oriented , but not entirely so.

The blog features selected papers, presentations made by me and other materials.

If you're new here, I suggest reading the presentation series in the right hand column – "intelligence and cognitive abilities".

נהנית מהבלוג? למה שלא תעקוב/תעקבי אחרי?

Enjoy this blog? Become a follower!

Followers

Search This Blog

Featured Post

קובץ פוסטים על מבחן הוודקוק

      רוצים לדעת יותר על מבחן הוודקוק? לנוחותכם ריכזתי כאן קובץ פוסטים שעוסקים במבחן:   1.      קשרים בין יכולות קוגניטיביות במבחן ה...

Saturday, July 5, 2014

The thirty million word gap




The thirty million word gap

A fascinating study brought to my attention by Dr. Galit Benzvi.

Hart and Risley conducted observations to explore the effects of daily parent – child interactions on language and vocabulary development.  This research was published in 2004.

They discovered that up to the age of three, children from high SES families had been exposed to 30 million more words than children from low SES families!  This gap only widened over the years. 

Emotionally, up to the age of three, children from high SES families had been exposed to 560000 more words of praise and encouragement   than words of discouragement.  Children raised in low SES families had been exposed up to the age of three to 125000 more words of discouragement than encouragement.

A short summary of this research appears here: 


A more detailed (but still short) summary appears here:



Language development has a great influence on cognitive development.  The consequences are clear: early interventions in the public education system are not enough.  There needs to be work with parents on their linguistic interactions with their children at home.

No comments:

Post a Comment